Direct naar content

Slimmer organiseren met de kinderopvang

Binnen Slimmer Organiseren kijken we hoe pedagogisch medewerkers op een slimme manier ingezet kunnen worden in het basisonderwijs. Dit heeft veel voordelen voor de leerkrachten op de basisschool, directeur en management en natuurlijk de pedagogisch medewerker zelf.

Het basisonderwijs kan hiermee werken aan het personeelstekort en, de werkdruk verminderen én een structuurverandering in gang zetten, waarmee ze complementaire kwaliteit in huis haalt en meer focustijd voor leerkrachten realiseert.

De kinderopvang verbetert de inzetbaarheid van haar medewerkers door hun beroepsprofiel te verbreden en hiermee actiever bijdragen aan doorgaande leerlijnen.

Zowel het basisonderwijs als de kinderopvang kunnen interprofessioneel-samenwerken verbeteren en werken aan IKC-ontwikkeling

Profielen met ervaringsverhalen
Op deze pagina zijn de verhalen van vijf voorbeeldlocaties te vinden. Basisscholen en kinderopvangorganisaties die al jarenlang ervaring hebben opgedaan met het slimmer organiseren van onderwijs, ieder op hun eigen manier. Per profiel komen steeds vier betrokkenen aan het woord: de schooldirecteur, de manager kinderopvang, de pedagogisch medewerker in kwestie en een leerkracht, waarbij ieder zijn of haar eigen verhaal en ervaring met slimmer organiseren deelt.

Backoffice informatie
Om zelf onderwijs slimmer te organiseren moet van alles goed geregeld zijn om het daadwerkelijk tot een succes te maken. Alle need to know informatie over het slimmer organiseren van onderwijs en waar je rekening mee moet houden is te vinden onder ‘Meer informatie over Slimmer organiseren’, met informatie van A t/m Z.