Direct naar content

IT Campus Support Helpdesk

Nu veel leerlingen thuisonderwijs krijgen en via de computer contact houden met de juf, meester of docent, is het wel belangrijk dat alles werkt. Om alle vragen die daarbij komen kijken te beantwoorden, is een speciale helpdesk geopend voor alle Rotterdamse scholieren.

De eerste lijnen waren vorige week al geopend voor een selecte groep leerlingen en zijn nu ook open voor vragen van alle ouders en leerlingen in het basisonderwijs. De hulplijnen van IT Campus Rotterdam worden bemand door vrijwilligers, bijvoorbeeld van het IT Campus Rotterdam, Techniek College Rotterdam en de Hogeschool Rotterdam.

‘’Niet alle vragen zijn heel ingewikkeld. Er zitten ook basale vragen bij zoals ‘hoe laad ik dit apparaat op?’ en ‘hoe gaat dit ding eigenlijk uit?’. “Ook daarbij kunnen we helpen”, legt Daphne Swart (Programmamanager IT Campus Rotterdam) uit.

Vrijwilligers

Dagelijks zitten er tientallen mensen bij de telefoons die tussen 08:00 en 18:00 uur alle vragen kunnen beantwoorden over de computers. Daarnaast is er ook nog een andere hulplijn voor leerkrachten en schoolleiders. Daar zitten nog eens zeventig vrijwilligers.

De IT Campus Support Helpdesk is elke schooldag bereikbaar tussen 08.00 – 18.00 uur op 010-428 9 528.

Gerelateerde artikelen